Med internet som arbetsplats

Dator, Nöje, Online, Webb

Uppkopplad och redo

nyheter onlineI dagens samhälle, när allt ska vara nåbart, sökbart och ständigt uppdaterat och tillgängligt, sköter de flesta sin shopping, sina underhållningsbehov, informationssökning, bankärenden… ja, praktiskt taget allt sker online. Vilka kategorier är då populärast och drar den bredaste publiken?

Spel

Det finns olika sätt att se på detta och olika sätt att analysera svaret, men om vi lite snabbt ska se på detta, så kan vi sammanfatta det med dessa fyra kategorier. Spel Onlinespelen har ökat lavinartat de senaste åren. Det finns ett behov av denna typ av underhållning och olika typer av spel finns att hitta i mängder. Casinospel via sidor som finns hos vasacasino har blivit otroligt populärt och förutom en trevlig och avslappnande stund så hägrar storvinsten alltid i horisonten, vilken gör denna typ av spel svårslagna.

Sport

Både att följa sport och att söka på uppdateringar och nyheter från sportvärlden är otroligt enkelt att göra online. Sportbranschen omsätter miljarder varje år, och en stor del av dessa vinster kommer från onlineintäkter. Sportfanatiker världen över jublar att de kan följa sina favoritlag, satsa på den avgörande matchen eller följa sin favorit atlet hela vägen till guldet utan att missa en stund, när som helst. Flera av de större tidningarna såsom Aftonbladet och DN har egna sektioner med sportnyheter som uppdateras flera gånger om dagen.

Mode

Alla behöver vi kläder. Men denna kategori innefattar så mycket mer än behovet av att köpa plagg. Modeintresset är stort både i Sverige och internationellt, och modeindustrin har verkligen omfamnat näthandeln. Förutom modebloggar och designsidor som ska inspirera och få fantasin att flöda, så finns tusentals och åter tusentals nätbutiker för alla typer och smaker, med allt från små lokala doldisar till de stora modehusen för att tillfredsställa alla habegär.

Inredning

Inredning har alltid varit något som intresserar många. Men aldrig förr har man nått ut med de senaste trenderna på samma sätt som nu med online-erans intåg. Stylister och inredare såsom Lulu Carter har egna sidor, samt formgivare och designers får en helt annan spridning på sina alster, för att kunna nå ut till en bredare publik som i sin tur kan sätta sin egen prägel på sina hem. Och allt finns några klick bort, vilken sida är din favorit?